Barnvagnar

Jag vet inte hur många vagnar jag hunnit med på dessa 2,5år egentligen. Skulle tippa på närmare 20st iallafall. På rak arm kan jag rabbla upp en av okänt märke från eBay, tre Emmaljunga, en Teutonia, en Britax, tre Mountain Buggy, två Brio, en Carena paraplysulky, en iCandy och en Basson Duo. Nån har jag säkert glömt. I helgen kommer min fjärde Emmaljunga hem och min Brio Go får flytta. Jag har verkligen fått upp ett intresse för barnvagnar. Jag tycker det är riktigt roligt och äntligen har min goa man förstått att det inte är nån ide att lägga sig i heller, haha, skämt å sido. Jag börjar undra vad sjuttsingen jag ska roa mig med när ungarna slutat åka vagn! Jag älskar ju detta med att köpa och sälja, men framförallt fynda! Trotts alla dessa vagnar har jag faktiskt aldrig gått back. Nån gång har en vagn tappat ett par hundra i värde, men som jag i stället tjänat in på nästa vagnköp. 

Detta får mig att seriöst börja fundera på vad jag vill göra med framtiden. Efter föräldraledigheten måste jag ju sysselsätta mig med något. Troligen studier. Vad jag ska plugga har jag försökt lista ut i närmare 4år nu, men fortfarande inte kommit fram till något vettigt. Kanske skulle jag satsa på att bli inköpare? Det tåls att klura på! Det finns faktiskt en sån utbildning inte så långt här ifrån. Men så ska man ju komma in också. 

De flesta utbildningarna startar i augusti, en del i september. Vi har dock inte ansökt om förskoleplats till Isabel förrän i oktober. Men ja, det löser sig väl om det blir aktuellt med studier för mig. Just nu njuter jag av tiden som föräldrarledig.


Senaste åket. En Emmaljunga Nitro. Flyttade in förra veckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0