Nyårslöfte...

Har vart lite sådär på att hålla mitt nyårslöfte -> att ta tag i bloggen. Det är så mycket att göra hela tiden, så bloggen hinns inte med. 

Vi har nått några stora milstolpar nu iallafall och med vi menar jag barnen! Benjamin har blivit helt blöjfri på dagen. Det gick jättefort och han är superduktig. En ynka olycka (på dagis) på två veckor nu. Stora killen! Dessutom håller vi på att trappa ner på välling för att förhoppningsvis kunna sluta helt om en vecka. När han slutat med den tror jag att vi kan ta bort nattblöjan också.

Isabel har sin 6e tand på gång. Hon har tagit sina första steg (3st, jag såg dom inte då hon var med Erik då. Dock visade hon mig 1steg idag) och har fått en dagisplats till hösten. Hon ska gå på samma förskola och avdelning som storebror. Det kommer bli jättebra! Hon är så nyfiken på lokalen och är redan bekant med personalen eftersom hon brukar följa med när vi hämtar och lämnar Benjamin. Mycket kan ju såklart hända tills det är dags för inskolning i augusti, men jag är positiv! 

Närmast nu siktar vi in oss på kalas! Barnen fyller 1 och 3 år i början på juni, så vi ska ha stort tårtkalas nästa helg. Det innebär att jag har massor med bakning framför mig. Ska försöka hinna med iallafall tårtbottnarna och en sorts kakor i helgen. Så får jag ta det andra under veckan sen. Vi ska även till BVC i veckan för 1 och 3årskontroll. Isabel ska vaccineras också. 





En mindre kul upplevelse vi haft sen jag bloggade sist är en skadad tumme. Benjamin råkade klämma Isabels tumme i dörren så hon bröt ett ben i tummen. Det resulterade i ett akutenbesök såklart. Hon var dock jätteduktig och fick mycket beröm från läkare och sköterskor! En vecka gick hon lindan, sen var det bra. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0