Tenta is coming up

Ännu en dag med studier börjar närma sig sitt slut. I morgon är det dags för terminens första tenta och jag är allt annat än förberedd. My gosh, vad tänkte jag med? Detta kommer bli min första misslyckade tenta, vilket ger mig både ångest och dåligt savete. Jag borde ha pluggat mer, mer, mer! Jag förstod ju dock att det skulle bli såhär när jag skulle plugga till körkortet samtidigt. Det blev för mycket att hålla i huvudet helt enkelt, så skolan blev lidande. Det ger mig dock inte mindre ångest för de! Körkortet klarade jag dock! Både teori och körning samma dag. Vilken känsla! Så himla skönt att ha körkort. Eller? Nej, dessvärre inte. Inte än iallafall. Jag tycker nämligen att det är superläskigt att köra bil. Är löjligt nojig över att få motorstopp på olämpliga platser. Larvigt, jag vet. Men efter ett multimotorstopp (säkert 15gånger på raken) i en korsning är jag skärrad och självförtroendet är kapat längs anklarna. Jag ger mig dock inte och övning ger färdighet, så sakta börjar jag känna mig bekväm med vår ena bil iallafall. Jag föredrar ju dock att promenera med hunden istället för att ta bilen. Så säger jag nu iallafall, när solen skiner och luften är ljummen. Vi får väl se hur det låter till vintern! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0